Foto’s en verslag OWNH bijeenkomst Klantgericht schrijven

Wat is klantgericht schrijven? En hoe doe je dat? Op donderdag 28 mei jl. verfijnden zo’n vijftien leden van UOV De Kring hun schrijfkunsten tijdens een inspirerende Op-weg-naar-huisbijeenkomst, verzorgd door Kittie Spierings van Roestvrij Taal.

Wie de fijne kneepjes van klantgericht schrijven beheerst, overtuigt de klant sneller met zijn voorstellen, offertes en projectplannen. Ook klantgerichte e-mails zijn effectiever dan teksten die puur vanuit jezelf geschreven zijn. Tijdens de workshop toonde Kittie Spierings aan dat op dit gebied voor vrijwel iedere ondernemer winst te behalen valt. Ze reikte de deelnemers praktische handvatten aan om in enkele stappen tot vlot leesbare, klantgerichte teksten te komen. Natuurlijk gingen de leden van UOV De Kring ook zelf aan de slag. Ze brachten het geleerde gelijk in de praktijk. Het resultaat was een inspirerende en interactieve bijeenkomst.

Roestvrij Taal verzorgt schrijftrainingen, zowel incompany als op open inschrijving. Op 2 juli is er een Opfristraining Nederlandse taal. Zie www.roestvrijtaal.nl/trainingen.